Incubus - Biography


Состав:
Brandon Boyd - вокал
Jose Pasollas - ударные
Mike Einziger - гитара
Alex Katunich - бас-гитара
DJ Kilmore - ну это понятно :)

Вокалист Brandon Boyd и барабанщик группы Incubus Jose Pasillas встретились в начальной школе. Позже к ним в класс пришел нынешний гитарист команды - Mike Einziger, который проводил большую часть своего времени за игрой на гитаре в своей комнате. В старших классах трио познакомилось с будущим бассистом группы Алексом (Alex Katunich), который на тот момент играл в джаззовом коллективе.
В 10 классе четыре друга из города Calabasas, находящегося в далекой Калифорнии, решили создать группу для того, чтобы просто поиграть музыку в свое удовольствие. Год спустя группа начала играть свои первые пробные "опусы" по различным клубам таких провинциальных калифорнийских городов, как San Fernando.
После нескольких лет успешных выступлений для американских провонциалов, группа выпускает свою первую демо запись, в которую входят следующие трэки:
1: Speak Free
2: Bathe In My Snot
3: Pillow Your Eyes
После этого группа продолжает активно развиваться, и, в конце концов, 7-го января 1995 года, выходит ещё одна демо запись, в которую были включены:
1: Trouble In 421
2: Sink Beneath The Line
3: Speak Free
4: The Answer
5: Psychopsilocybin
Вскоре после выхода своей второй дэмо записи, группа начинает свое восхождение на "большую" американскую сцену. 1-го ноября 1995 года Incubus наконец-то выпускают свой первый полноценный альбом - "Fungus Amongus", состоящий из 10 трэков.
На одном из очередных живых выступлений группу замечает DJ Lyfe, который очень заинтересовался их творчеством и спрашивает разрешения использовать нескольо их хип-хоп трэков для своих миксов. Вскоре он присоеденится к команде на одном из выступлений в качестве диск жокея, после чего в ней и остаётся, правда не надолго.
После нескольких успешных выступлений с новой программой в сторону ребят стали посматривать "навороченные дяди" с больших американских звукозаписывающих лейблов, таких как Immortal, которых неожиданно вдруг осенило что Incubus имеет большие переспективы роста, и не является "группой одного хита". На том и порешили, и в январе 1997 года группа выпускает свой очередной макси сингл уже на лейбле Immortal, который носит название "Enjoy Incubus EP". До и после релиза своего нового сингла Incubus активно гастролируют с такими командами, как Far, Phunk Junkeez, Shootyz Groove.
Весной 1997 года группа записывает трэк "Familiar" вместе с DJ Greyboy, для звуковой дорожки к фильму "Spawn". Саундтрэк к фильму выходит 29-го июля 1997, в записи которого также приняли участие: Filter, Marilyn Manson, KoRn, Metallica, Silverchair, Slayer и др. Альбом расходится миллионными тиражами по всему миру, что обеспечивает группе невиданную до селе популярность. Вдохновленные таким положением дел ребята из Incubus принимаются за написание очередного альбома, который и выходит 9-го сентября 1997 года на уже известном нам лейбле Immortal.
С выходом нового альбом Incubus отправляются в большой тур по Европе и Америке вместе командами Sugar Ray и 311. Тур удается на славу: и фаны Sugar Ray, и 311 по достоинству оценивают живые выступления "инкубусов".
В феврале 1998 года DJ Lyfe покидает группу по причине разногласий с остальными участниками команды. Его место занимает DJ Kilmore. Новый диджей, в отличие от своего предшественника, прекрасно вписывается в коллектив, и группа продолжает свое триумфальное шествие по всему прогрессивному миру, но уже с такими командами, как Snot, (hed)p.e., System Of A Down и Limp Bizkit. Также группа принимает участие в фестивале "Ozzfest'98", после чего, устав от концертов, снова садится в студию для написания новых шедевров. После долгих месяцев тяжелого труда в студии, в октябре 1999 года выходит альбом "Make Yourself", состоящий из 13 потенциальных хитов.
И что же вы думаете? После выхода очередного альбома неугамонные Incubus вновь отправляются в тур в поддрежку нового альбома с группами Primus и Buckethead. Группа также выпускает сингл "Pardon Me", клип на который попадает аж на MTV! В перерывах между гастролями ребята принимают участие в фестивале "Sno-Core" вместе с System Of A Down и Mr. Bungle.
А тем временем "Pardon Me" после жесткой ротации на MTV получает статус "платинового". Вскоре после этого группа заключает контракт с подразделением крупнейшего лейбла "Epic" - Ultraspank и выпускает новый сингл "Stellar", опять же не без ротации на MTV. Хит держится несколько недель в десятке лучших композиций далёкой Америки.
22 августа 2000 года команда выпускает еще один макси-сингл "When Incubus Attacks". За несколько недель пластинка умудрилась вскорабкаться на 41-ое место хит парада журнала "Billboard" (было продано около 40,000 копий). Ребятам выпадает честь закрывать фестиваль "Ozzfest'2000", после чего, осенью 2000 года, они отправляются в очередное турне с группами Deftones и Taproot, их пластинка "Make Yourself" получает статус платиновой.
В конце 2000 года Brandon Boyd и компания переиздали свой первый альбом "Fungus Amongus"...
В 2001 году выходит альбом "Morning view". Этот альбом действительно передает утреннее настроение спокойствия, в котором пребывали музыканты при записи! Альбом дает хороший позитивный заряд.
В феврале 2004-ого все на том же Epic-Immortal выходит новое творение - альбом "A crow left of the murder", первым синглом становится Megalomaniac...


A Crow Left Of The Murder

Incubus scored a multi-format radio smash and mass success in 2001 with the lilting, sing-along "Drive," which hit #1 on Modern Rock charts and also landed in the uppermost reaches of the Top 40. But the band's core fans will be stoked that their new album, A Crow Left Of The Murder, kicks like a mule.

Lead-off track "Megalomaniac" sets the tone for a reaffirmation of the hard-rock thrust that is key to the Incubus sound. After an exquisite build-up of instrumental tension, the song unleashes the kind of riffage that rises from the sea breathing fire and lays waste to Tokyo. This gives way momentarily to a spare verse pulsing with intimations of electronic menace – then singer Brandon Boyd hurls his urgent invective: "Hey megalomaniac, you're no Jesus/ Yeah, you're no fucking Elvis/ Wash your hands clean of yourself baby/ And step down, step down, step down."

The "Megalomaniac" video, shot by acclaimed director Floria Sigismondi, illustrates the cut's potential for political protest, but the political is impossible to separate from the personal in much of A Crow Left Of The Murder (released Feb. 3) In "Pistola," another bad-ass outing (and Lollapalooza crowd favorite), Boyd states explicitly: "My pen is a pistola … a patriot's weapon of choice." "Talk Shows On Mute," with its invocation of Orwell's "1984," and "Made For T.V. Movie" – which manages to recall both The Beatles and Alice In Chains – simmer with social commentary. But songs like "Agoraphobia" (boasting a huge pop chorus), "Beware! Criminal" and the driving "Leech" are more intimate explorations, more reflections of interpersonal agendas than global ones.

There's no doubt from the sound and fury of A Crow Left Of The Murder that Boyd – frequently singled out among his generation of rock songwriters as a model of positivity – is pissed off. And it's not just war and injustice and man's general inhumanity to man that's likely got him down. Perhaps the thematic tone of "Priceless" (which finds guitarist Mike Einziger channeling Primus' Larry LaLonde) and the swinging, hook-heavy indictment of materialism called "Zee Deveel" indicate that Incubus has been in the game long enough to face some measure of disillusionment.

It seems reasonable to assume that in 1991, when Boyd, Einziger, drummer Jose Pasillas and original bassist Dirk Lance (Ben Kenney joined in 2003 upon Lance's departure) began Incubus as high school sophomores in the San Fernando Valley outpost of Calabasas, they coveted the trappings of rock stardom. But maybe, now that they've attained some of these prizes, a heightened awareness of their position – and its treacheries – has begun to bubble up.

After all, Boyd and company have double-platinum plaques for 1999's Make Yourself, home to the breakthrough, Top 10 hit "Pardon Me," as well as airplay champs "Stellar" and the aforementioned "Drive," and 2001's Morning View, which debuted at #2 on the Billboard 200 and introduced such radio staples as "I Wish You Were Here" (#2) "Warning" (#3) and "Nice To Know You" (#9). And Incubus is one of the very few acts who can claim to have toured with Ozzfest and Family Values but also with Moby's Area: One, presumably hobnobbing along the way with more than a few admired peers and a handful of boyhood idols. Moreover, the band has managed to remain interesting for more than a decade, praised by critics for rampant experimentation amid all the melodic crowd-pleasing. And yet, the world is still a very fucked-up place, and the people who once seemed to be "keeping it real" just aren't.

But Incubus has never been a one-note band, and Boyd has never been a one-mood writer. Despite the anger and outrage, a palpable sense of catharsis and even triumph pervades A Crow Left Of The Murder – "Yeah, I'm down, but not out/ And far from done," Boyd promises on "Beware! Criminal." Nor is the disc without its spiritual musing and tender moments. The title track gallops along an adventurous aural pathway espousing a Zen-like embrace of experience for experience's sake; "Here In My Room" is a lovely, hushed ballad, with Boyd confiding: "If the world were to fall apart/ In a fiction-worthy wind/ I wouldn't change a thing/ Now that you're here/ Love is a verb/ Here in my room"; "Smile Lines" finds him so crushed out he swears, "High school never ends"; and "Southern Girl" transmits the abandon of new love, the singer telling the object of his affection, "Look no further/ I am yours."

As a singer, Boyd reaches heretofore unimagined heights of vocal dexterity on A Crow Left Of The Murder. His signature syncopated phrasing remains intact – clearly, the heart of a beat poet beats in the heart of Brandon Boyd – but he has jettisoned some of his talk-singing for pure falsetto flight, deftly punctuating his delivery with these disarming departures. Bassist Ben Kenney, who during his many years with The Roots longed to rock, also opens it up on Crow. The thunder of "Megalomaniac," in particular, bears his stamp, as do (among others) "Pistola," "Smile Lines" and the epic thrash-o-rama "Sick, Sad Little World," wherein Einziger also waxes virtuosic, conjuring Hendrix in a lengthy, satisfying solo.

That jam is emblematic of the fearless creative energy, uncanny sense of dynamics and high-wire eclecticism that Incubus pumps into all 58-odd minutes of A Crow Left Of The Murder: There's a dub breakdown; a bit of wah-wah guitar played through a Leslie speaker cabinet; a jungle interlude where the snare and high-hat groove like Memphis; some intricate, jazzy drumming – finessed, mind you, while Pasillas is preventing the whole thing from spinning out of control – and then Einziger's fabulously freaky guitar workout.

Harnessing this unbridled artistry was producer Brendan O'Brien, who pushed Incubus' fondness for unearthly washes of distortion – not to mention beeps, whirs, squidges and other assorted robot noises – to 11. Which isn't to say that Crow sounds like it was made by robots; it sounds like it was recorded in the factory where they make the robots, though the swooping cello part on "Here In My Room" orchestrated by Incubus cohort Suzy Katayama tempers this a bit, along with the organic accents like tambourine and handclaps heard throughout the record.

This tapestry of texture is perforated by a seemingly endless array of surging guitar theatrics, explosive drumming, beefy basslines, sturdy collaborative songcraft and Boyd's consistently insistent vocal performances. It's Incubus, only more so. Some may view the intensity of A Crow Left Of The Murder – exemplified by the Top 10 "Megalomaniac" – as a sonic response to the mellow vibe of "Drive." Others may consider the band's renewed ferocity a reaction to the mixed bag of stardom. But Incubus' many rabid fans won't give a shit; they'll just be happy their heroes are still cranking out the post-modern head-bangers that made them rabid fans in the first place.

 

Top

Hosted by uCoz